!cid_2DB5F2BD-64C5-41AC-BA79-BC69F3145702@aliens

Over Logis

LOGIS

Logis is in 1993 opgericht door Ed Hooijschuur. Met ruim 20 jaar  ervaring als Supply Chain Professional, is Ed expert in het verbeteren van resultaten en het optimaliseren van processen. Zijn ervaring zet hij nu in voor de onderwijsbranche. Door scholen concrete handvatten te bieden om opbrengstgericht te werken, verbetert de kwaliteit van het onderwijs en gaan de kosten omlaag.

Ons ideaal

Logis gelooft erin dat leerlingen zich optimaal ontwikkelen in een onderwijsomgeving waar schoolleiding, teamleiders, docenten en mentoren smenwerken op basis van wederzijds vertrouwen en respect. Daarbij nemen alle niveaus van besturing verantwoordelijkheid voor resultaat en spreken zij dezelfde taal.

Organisatie

Logis is een compacte organisatie met een uitgebreid netwerk van professionals. Onze cultuur wordt gekend door:
• samenwerken op basis van vertrouwen
• mensen inspireren
• oplossingen zoeken vanuit de mogelijkheden “niet ja-maar” maar “ja-en”
• resultaatgericht: wat we samen bedenken moet ook werken

Referenties

– quotes van deelnemers: Zou u het programma Opbrengstgericht werken voor schoolleiders, aanbevelen aan anderen?

“Heel specifiek: het programma heeft me inzichtelijk gemaakt hoe verbetering van processen in gang kunnen worden gezet, hoe ook visie en strategie verbeterd kunnen worden. Daarbij valt op dat de vaardigheden van ons als schoolleiders niet alleen ontwikkeld zijn maar beter in elkaar grijpen. We gebruiken hetzelfde jargon nu en werken aan gezamenlijke doelstellingen. Dank!”

“Kan het zeker aanbevelen omdat het goed helpt om van een politieke structuur naar een veel professionelere structuur te komen waarbij de focus van de schoolleiding als geheel veel meer op eindtermen komt te liggen die vooraf geformuleerd zijn en niet tijdens het proces zelf.”

“Het theoriedeel wordt gekoppeld aan voorbeelden buiten de onderwijssector – dat zorgt voor het wegblijven bij cliché-discussies en maakt dat je van een afstand naar je school kunt blijven kijken (als een buitenstaander)”

“Zeker wel. Heb er persoonlijk veel van geleerd. Leren focussen en prioriteren van groot naar klein (sector, school, afdeling), wat betekent het voor mij. Welk resultaat wil ik behalen op de afdeling met de individuele docenten en wat heb ik daarvoor nodig. Vond het wel lastig om mijn aandacht er altijd zo lang bij te houden, lange sessies, weinig afwisseling in werkvormen.”